Sumár z biznis raňajok o expanzii do UK

V spolupráci s Veľvyslanectvom Spojeného kráľovstva v Bratislave sme pripravili stretnutie plné networkingu a zdieľania skúseností o tom, ako rozšíriť podnikanie do UK. 

Hlavným rečníkom bol Tony Hughes, odborník z Global Entrepreneur Programme v UK, ktorý má bohaté skúsenosti z oblasti podpory financovania startupov, prepájania a podpory firmám v expanzii na britský trh.

Niekoľko zo základných štatistík mapujúcich UK trh:

  • viditeľný nárast v oblasti AI

  • okolo 200 akcelerátorov, ktoré pomáhajú startupom rásť 

  • 171 jednorožcov, čo je tretí najväčší počet po USA a Číne

  • najrýchlejšie rastúce investície v tech sektore sú v mestách ako Birmingham, Liverpool, Sheffield a Glasgow


UK a AI

Aj umelá inteligencia má svoje výrazné zastúpenie v raste startupov. Národná stratégia pre umelú inteligenciu podporuje širšie využívanie umelej inteligencie a podporuje rast talentov. Pre best practice je tiež kľúčové prepojenie silných klastrov s medzinárodne uznávanými univerzitami s expertízou na AI, ako sú Cambridge, Oxford, Leeds, Manchester, Londýn, Bristol a ďalšie. Podľa Global AI Index 2024 je UK európskou jednotkou, a z celosvetového pohľadu na 4. mieste za USA, Čínou a Singapurom. 

Podnikanie a regulácie

  • mnohé spoločnosti uprednostňujú testovanie riešení prostredníctvom pilotných projektov pred ich plnou implementáciou

  • GDPR a Zákon o ochrane údajov

  • podniky sa výrazne spoliehajú na prípadové štúdie, referencie a priemyselné správy

  • dodržiavanie priemyselne špecifických štandardov, napríklad vo finančnom alebo zdravotníckom sektore

Pomoc od štátu

SIlná je tiež podpora zo strany vlády. Príkladom dobrej praxe je aj vládna agentúra Innovate UK, ktorá pomáha firmám v raste a komercionalizácii. Z vládnej úrovne sú tiež dostupné rôzne druhy grantových schém, či podpory bánk pre startupy, scaleupy a rastúce podniky. Okrem priamej finančnej pomoci sú to tiež ďalšie typy pomoci, napríklad formou rôznych daňových úľav. 

Kde začať:

Pred expanziou (nielen) na UK trh je potrebné zvážiť niekoľko krokov, ako: 

  • zvážiť veľkosť trhu

  • zmapovať konkurenciu

  • nájsť partnerov, ktorí vedia pomôcť pri expanzii

  • identifikovať a zabezpečiť potrebný skillset

  • vytvoriť si komunikačnú a marketingovú stratégiu 

  • zúčastňovať sa podujatí, stretávať sa a získavať kontakty

  • pracovať s odborníkmi a mentormi, ktorí vedia pomôcť otvárať dvere a pomôcť s nastavením stratégie

Ak máte záujem dozvedieť sa o tejto téme viac, sledujte nás aj naďalej. 

Next
Next

Joint statement on training AI models