SAPIE Meet & Learn stretnutie hostil Electronic-star
V SAPIE prepájame našich členov - inovatívne spoločnosti z rôznych odvetví. Ponúkame im prostredie, v ktorom sa od seba môžu navzájom učiť a inšpirovať sa pozitívnym napredovaním a tiež naopak - vziať si ponaučenie z chýb, ktoré sa v ich biznise vyskytli. Sú to stretnutia plné otvorenosti a transparentnosti, nakoľko firmy si navzájom ukazujú, ako “varia pod tou svojou pokrievkou”. Ďalší zo série eventov SAPIE Meet & Learn bol opäť veľmi inšpiratívny, hostí privítali v Electronic-star Dominik Brichta, Peter Both a Klaudia Malenovská.
Dominik Brichta nám v úvode predstavil jednotlivé oddelenia Electronic-star a previedol nás krásnymi novými priestormi, kde aktuálne pracuje takmer 100 členný tím. Prešli sme si oddelenia ako zákaznícka podpora, B2B, účtovníctvo, kreatívne oddelenie, či miestnosť plnú Category managerov, ktorí neustále čo najefektívnejšie nastavujú cenu v porovnaní s konkurenciou. Na zákazníckej podpore tu pracuje až sedem rôznych národností, čo je pre tím veľmi podnetné, pretože sa o sebe a svojich kultúrach navzájom veľa dozvedia. Rozdielom oproti iným spoločnostiam je, že v Electronic-star sú pracovníci na zákazníckej podpore zároveň aj predajcami. Customer support tak firme prináša až 15 % z celkového obratu, čo je šikovná stratégia. Konkurenčnou výhodou Electronic-star je aj to, že majú stále naskladnené tisícky produktov z ich portfólia.
Po prehliadke nasledovala prednáška, kde nám zakladatelia Dominik s Petrom odhalili, ako spoločnosť funguje. Nebolo to vždy ľahké, neuhádli by ste, kde sa odohrávali začiatky Electronic-star - predajom elektroniky cez Bazoš či prvý vlastný internetový obchod popri vysokej škole. Neskôr títo ambiciózni mladí muži bojovali s logistickými problémami či s komplikovaným združovaním dát. Museli si vytvoriť vlastný systém logistiky, v rámci ktorého jazdí dnes už viac ako 10 kamiónov denne medzi Slovenskom a Nemeckom. Na prácu s veľkými dátami využívajú systém Power BI, ktorý si nevedia vynachváliť, čo sa týka efektivity práce s dátami spoločnosti. Ich manažéri si vďaka tejto zmene dokážu najlepšie vyhodnotiť, s ktorými dátami potrebujú pracovať a sami si vytvárajú potrebné dashboardy.
Takto sme sa dostali až do súčasnosti, keď firma predáva už viac ako 4.000 produktov pod 13 vlastnými značkami. Popri existujúcich 7 trhoch expandujú aj na ďalšie nové trhy (Turecko) a v rámci B2B sa riadia pravidlom, že iba tí najväčší môžu predávať ich produkty. Electronic-star o sebe hovorí, že sú zároveň e-commerce spoločnosť, distribučná spoločnosť a produktová spoločnosť.
Ich vlajková loď je značka dizajnových kuchynských spotrebičov KLARSTEIN, ktorú nám v ďalšej časti prezentácie predstavila brand manažérka Klaudia Malenovská. Vysvetlila, ako sa popasovali s nemeckým brandom, ktorý bol ešte pred časom na Slovensku úplne neznámy - uletené Youtube reklamy s nemeckým prízvukom či inzercia v Katolíckych novinách spravili zázraky. V neposlednom rade nám Klaudia ukázala, prečo je dôležité merať dosah marketingových kampaní na offline a online kanáloch, efektívne využívať dáta na ďalšie kampane a vytvárať dátami-podložené marketingové stratégie.
Počas SAPIE Meet & Learn vol. 2 sme sa dozvedeli, ako na to “from zero to hero”. Alebo ako dvaja obyčajní chalani začínali v garáži a teraz vedú mimoriadne úspešnú spoločnosť, ktorej tržby sa rátajú v desiatkach miliónov a tešia sa z dosiahnutých výsledkov. Už teraz sa nevieme dočkať, čím nás prekvapí ďalší členský event.
Chcete aj vy byť súčasťou creme de la creme slovenskej inovatívnej scény a stať sa členom SAPIE? Dajte nám vedieť!