Meet & Learn Vol. 10: E-commerce Expansion

mntlrndedoles@4x.png
Dedoles_prezentacia.JPG

Jedným z cieľov SAPIE je prepájanie našich členov - inovatívnych spoločností v rôznych odvetviach a oblastiach. Vytvárame tak priestor, v ktorom sa od seba môžu učiť, inšpirovať sa pozitívnym napredovaním a na druhej strane si môžu navzájom vziať ponaučenie z chýb, ktorým museli čeliť v svojich biznisoch.

Tieto stretnutia sú plné otvorenosti a transparentnosti, firmy sa neboja navzájom si ukázať, ako “varia pod tou svojou pokrievkou”. V poradí už desiaty zo série eventov SAPIE Meet & Learn hostila spoločnosť Dedoles. Výkonný riaditeľ Jaroslav Chrapko zdieľal svoje know-how na tému stratégia expanzie pre ecommerce projekt.

Dedoles je e-shop s oblečením, nielen ponožkami, kde je prvoradá ochrana zdravia ľudí, prírody a životného prostredia. Mohli ste to vidieť aj pri ich prvej televíznej reklame, ktorá je zameraná na prírodu. Predávajú len oblečenie a doplnky vyrobené z kvalitných materiálov a kladú dôraz na etickú a udržateľnú výrobu. V čase, kedy sme boli v Dedoles, tak aktuálna reklama na ponožky bola v procese a predpokladáme, že vás škrečkovia neminuli.

Viete ako vznikol názov firmy Dedoles? “Dedo symbolizuje múdrosť, skúsenosti, ľudskosť a dobrotu. Les predstavuje prírodu a slobodu a je zdrojom energie a rastu pre človeka.”

Počas eventu sme sa venovali témam ako

Stratégia expanzie • Ako ustáť prudký nárast firmy pri expanzii? • Aké sú problémy škálovania e-commerce firmy pri expanzii? • Ako zvládnuť logistiku a nastavenie systémov? • Pozícia biznisu v meniacom sa globálnom ekosystéme • Kde získavám inšpiráciu a ako sa vysporiadavam s problémami? • E-commerce tipy

Jaro Chrapko, CEO Dedolesu, člen rebríčka 30 pod 30 roku 2017, nám porozprával ako expandujú do zahraničia. Aktuálne pôsobia na Slovenskom trhu, v Nemecku, Česku, Rakúsku, Poľsku, Maďarsku a v Rumunsku. Začiatkom roka spúšťajú expanziu do Slovinska, Chorvátska a Bulharska. Neskôr budú nasledovať ďalšie krajiny.

Najväčší podiel na trhu má Česká republika až okolo 45%.

Minulý rok presiahol Dedoles e-shop pol miliónov zákazníkov, ktorí nakúpili. Okolo 60% obratu tvorí predvianočné obdobie. Za ich prudkým nárastom je produkcia vlastnej značky.

Ich skladové priestory s časťou zamestnancov sa nachádza v Pezinku a marketingové oddelenie v Bratislave. Aj v sklade sa dodržiava eko prístup, produkty sú v kartónových krabiciach, značky oddelení v sklade sú na kartónoch. Faktúry a reklamačný list sa tlačia na recyklovaný papier a obojstranne. Obálky sú z papiera.

Novinkou sú kamenné predajne, prvou je predajňa v Bory Mall v Bratislave.

Dedoles je známy svojim premysleným a silným marketingom. Svoje zisky venujú obratom do marketingu a aj to je jeden z dôvodov, prečo majú tak silný branding.

Z Jara Chrapka bolo cítiť, že pre firmu žije, veľa sa vzdeláva, aby vedel firmu posúvať ďalej. Zameriavajú sa na zlepšenie firemných procesov, skladového systému a doručovania zásielok.

Večer sme ukončili prehliadkou skladových priestorov a networkingom s ostatnými členmi. Počas celého večera bolo cítiť súdržnosť zamestnancov, ktorí boli po celý čas s nami a pripravili nám aj úžasne chutné občerstvenie a zapájali sa do diskusií.

Ďakujeme Jarovi Chrapkovi a jeho tímu za skvelý večer nabitý praktickými a inšpiratívnymi informáciami.


Partneri eventov Meet & Learn sú:

Previous
Previous

Meet & Learn Vol. 11: Brand firmy a jeho právna ochrana

Next
Next

Meet & Learn Vol. 9: The Art of Buying and Selling Companies